Print

Sterke punten

sterkepunten1 smallDe sterke punten van MedicalKinetics  

Ieder mens is anders. Er is dus niet een ideale manier van bewegen. Wat voor jou de juiste houding en manier van bewegen is maak je in samenspraak met je eigen lijf en gecoacht door de MedicalKinetics teacher zelf uit. Ieder heeft een eigen programma altijd rekening houdend met zijn / haar mogelijkheden. Zelf ontdekken is het motto.
Je krijgt les. Dit betekent dat je ook iets leert. Hoe je lijf in elkaar zit, wat je moet voelen als je bepaalde bewegingen maakt. Dus niet zo maar wat liggen oefenen, maar bewust bezig zijn met je lijf.
Je krijgt zelfs huiswerk op, geen moeilijke ingewikkelde oefeningen maar kleine bewegingen die je erg simpel ergens tussendoor eens kunt doen en waardoor de resultaten van je training enorm zullen stijgen.
Doordat het lichaam in patronen driedimensionaal wordt bewogen zullen zowel de botten en gewrichten als de daarbij behorende spierketens steeds in zijn totaal worden aangesproken op hun functie.
Door bewegingen in de ruimte met wisselingen en variatie zullen dezelfde spieren steeds op een iets andere manier worden belast waardoor een veel natuurlijkere belasting ontstaat.
Omdat spieren op een natuurlijke functionele manier worden gebruikt train je naast je primaire spieren ook vooral je intrinsieke (diepe) en neutraliserende spieren die voor een groot deel de contouren van je lichaam bepalen.
Daarnaast werkt MedicalKinetics aan functioneel goed spiergebruik door niet alleen variatie in richting en kracht uit te voeren maar ook variatie in snelheid. Door de remmende werking van de antagonist te gebruiken Door weerstand te maken versterk je de spieren. Door de houdende spieren optimaal te benutten, waardoor er een natuurlijke rek in de gehele keten ontstaat.

Verder is MedicalKinetics:

•  Voor iedereen toegankelijk.
•  Bewust bezig zijn met je lijf.
•  Een leerproces.
•  Leuk om te doen.
•  Altijd op je eigen niveau.
•  Best pittig, maar nooit te zwaar.
•  Veel afwisseling, niet eentonig.
•  Je werkt je niet in het zweet.
•  Rust en ontspanning.
•  Goed voor een mooi lijf.
•  Goed voor je conditie.
•  Goed voor je gezondheid.

LOOK BETTER FEEL BETTER.

Natuurlijke bewegingen heb je nodig voor het in stand houden van veerkracht en gezondheid terwijl het tevens van belang is voor natuurlijke gratie.